Finland, EU
+358 46 058 4410
Jouko@huumakuva.net

4 musiikkialaa koskevaa kysymystä, jota ei kannata kysyä

4 musiikkialaa koskevaa kysymystä, jota ei kannata kysyä

On todennäköistä, että pilaat potentiaalisi menestyä musiikkialalla, koska uskot yhteen tai useampaan musiikkiuran myyttiin. Mistä tiedän tämän? Saan muusikoilta jatkuvasti sähköpostia (ja kaikki etsivät vastauksia VÄÄRIIN kysymyksiin). Nämä ovat kysymyksiä, jotka saattavat tuntua hyviltä kysymyksiltä ylimmällä tasolla, mutta ovat kaukana musiikkiuran amatöörin askareista.

Menestyvän musiikkiuran luomiseksi, sinun on tiedettävä kysymykset, joille EI tarvitse etsiä vastauksia. Sinun on myös ymmärrettävä, kuinka kysyä paljon laadukkaampia kysymyksiä, jotka vievät sinut oikealle tielle kohti unelmien musiikkiuraasi.

Tässä ovat 4 pahinta kysymystä, joita ei kannata kysyä rakentaessasi itsellesi musiikkiuraa:

Musiikkialan pahin kysymys #1: Pitääkö minusta tulla ‘Köyhä taitelija’?

Monet ihmiset uskovat, että elantonsa ammattimuusikkona tarkoittaa yhtä kahdesta asiasta: joko “ansaitset sen” ja siirryt kiertämään maailmaa ja myyt miljoonia albumeita tai “sinusta tulee nälkää näkevä köyhä muusikko” ja sinun täytyy pelata hulluja baareja ja kadunkulmia vain pääsemiseksi. Tämä musiikkialan myytti saa sabotoimaan ihmisten uran alusta alkaen joko panemalla heidät uskomaan, että heidän täytyy saada kokopäiväisiä töitä, jotka eivät liity musiikkiin, ja ”yrittää tehdä musiikkia puolella”, tai pelkäävät yrittävänsä aloittaa musiikkiuran.

Tosiasia on, että musiikkiliiala koostuu suuresta keskiluokasta ja ansaitsemiseksi on olemassa lukemattomia tapoja. Saatat olla yllättynyt siitä, kuinka helppoa on ansaita elantonsa musiikkiteollisuudessa verrattuna menestymiseen ulkopuolella. Ennen kuin ansaitset paljon rahaa, sinun on kuitenkin lopetettava heikkolaatuisten kysymysten esittäminen. Älä enää huolehdi siitä, että sinusta tulee nälkää taiteilija, ja ala kuvitella kaikkia tapoja ansaita rahaa muusikkona.

Musiikkialalla työskennellessäsi sinua ei pakoteta elää palkasta toiseen kuten normaalissa päivätyössä. Sen sijaan on aina mahdollista ansaita useita tulolähteitä samanaikaisesti. Tämä tekee ammattimuusikkona tulosta paljon vakaamman uravalinnan, koska sinun ei tarvitse olla riippuvainen vain yhdestä tulolähteestä. Sen selvien tapojen lisäksi, että muusikot pyrkivät ansaitsemaan rahaa musiikista (albumien / latausten myyminen, live-esitysten pelaaminen tai istunto-muusikkona nauhoittaminen), voit tehdä nyt yhden asian, joka lisää nopeasti musiikkiisi liittyviä tuloja:

Aloita musiikinopetusyrityksen kasvattaminen. Tämä tuottaa heti useita tulolähteitä (opiskelijoillesi) sinulle, kun työskentelet paljon vähemmän kuin kokopäiväiset tunnit viikossa.

Kun rakennat monia musiikkitulojen lähteitä, kuten yllä on keskusteltu, on erittäin mahdollista (ja ei niin vaikeaa kuin luuletkaan) ansaitsevan vuosittain yli 100 000 dollaria musiikkiurallasi (tiedän tämän, koska olen auttanut monia muusikoita tekemään se).

Musiikkialan huono kysymys 2: Kuinka saan äänityssopimuksen?

Ymmärtääksesi, miksi tätä ei kannata kysyä, vastaa tähän: “Miksi jonkun pitäisi antaa sinulle äänityssopimus?” Jos luulet sen johtuvan siitä, että kirjoitat hyvää musiikkia … yritä uudelleen. Tämä ei ole koskaan tarpeeksi hyvä syy, että joku allekirjoittaa sinut levytyssopimukseen. Kukaan ei investoi tuhansia dollareita sinuun vain siksi, että voit kirjoittaa hyvää musiikkia. Tämä olisi SEKÄ liian riskialtista sijoitukselle (niin paljon, että sillä ei ole edes järkeä). Kuvitteletko, että olet säästänyt 200 000 dollaria, menisitkö sitten kasinoon ja laitat sen kaiken riville yhden rulettipyörän kohdalla? TAI sijoittaisitko sen sen sijaan joku, joka on todistanut voivansa auttaa sinua ansaitsemaan vielä enemmän (ainakin pienemmällä tasolla)? Epäilemättä teet viisaan valinnan ja sijoitat sen jollekin, joka auttaisi sinua ansaitsemaan enemmän rahaa. Näin levy-yhtiöt ajattelevat. Joten lopeta miettiminen siitä, kuinka voit allekirjoittaa levytyssopimuksen ja ala kääntyä “viisaaksi sijoitukseksi”, jonka mikä tahansa levy-yhtiö näyttäisi heti arvokkaana. Tämä vaatii paljon muutakin kuin loistavan musiikin kirjoittamista, soittimen hyvin pelaamista tai Facebook-sivun saamista.

Tässä muutamia asioita, joita kannattaa tehdä, jotta saat äänesi kuulluksi ja arvostusta levy-yhtiöltä:

Ymmärrä, minkälaisia muusikkoja musiikkiteollisuus kaipaa, ennen kuin alat luoda muusikon uraa.

2. Työskentele joka päivä rakentaaksesi musiikkiurasi. Levyyhtiöt haluavat nähdä, että sinulla on hyvät kokemukset ennen kuin he alkavat työskennellä kanssasi. Mitä enemmän teet itsenäisenä muusikkona, sitä todennäköisemmin saat levy-yhtiön kiinnostuksen.

3. Hanki musiikkialan koulutus ammattitaitoiselta alan ammattilaiselta, joka on jo saanut paljon aikaan musiikkialalla ja auttanut muita allekirjoittamaan äänityssopimuksia.

Kun aloitat kehittämään omaa musiikkiuraasi, teet itsestäsi kuin majakkavalon ja levy-yhtiöt tulevat etsimään sinua!

Musiikkialan pahin kysymys #3: Kuinka saan musiikkini “kuultavaksi”?

Suurin osa muusikoista haluaa saada musiikin kuulemaan niin monien ihmisten kuin mahdollista, uskoen, että tämä auttaa heitä ansaitsemaan rahaa ja tulemaan menestyviksi pro-muusikoiksi. Musiikkiasi kuuntelevien ihmisten määrä ei kuitenkaan sinänsä ole kovin merkittävä. Tärkeää on se määrä ihmisiä, joista pystyt muuttumaan erittäin omistautuneiksi faneiksi, jotka tekevät mitä tahansa tukeaksesi sinua ja musiikkiasi.

Älä kysy itseltäsi kuinka saat enemmän ihmisiä kuulemaan musiikkiasi ja älä yritä muuttaa kuuntelijoitasi todellisiksi faneiksi väkisin. Vasta kun sinulla on strategia, jolla kuuntelija voidaan muuttaa faniksi, musiikkisi kuulevien ihmisten kokonaismäärä alkaa olla merkityksellinen.

Musiikkialan huono kysymys #4: Mikä on paras musiikkikaupunki, mihin kannattaa muuttaa?

Monet muusikot luulevat onnistuvansa paremmin musiikkialalla muuttaessaan johonkin ‘musiikkikaupunkiin’. Sitten tätä uskoa ajatellen he pakkaavat tavaransa ja liikkuvat uskoen, että mahdollisuudet yksinkertaisesti “putoavat syliin” uudessa kaupungissa. Kun he ovat olleet uudessa paikassa jonkin aikaa eikä mikään ole muuttunut, he syyttävät kaupunkia ja etsivät uutta sijaintia, johon muuttaa (olematta kuitenkaan täysin tietoisia TODELLISISTA syistä, miksi he eivät ole menestyneet).

Tässä on totuus “sijainnista”, joka johtaa menestykseen musiikkiteollisuudessa: Paikallasi ei ole mitään tekemistä musiikkialan menestyksesi kanssa. Tämä pätee erityisesti nykyään, kun jonkun on helpompaa kuin koskaan saada äänityssopimus, soittaa musiikkia, järjestää maailmankiertueita tai työskennellä istuntomuusikkona riippumatta siitä, missä he asuvat. Erittäin menestyvistä muusikoista ei tule niin, koska he asuivat pikemminkin yhdellä alueella kuin toisella. Jos se olisi totta, kaupungeissa, joissa ei tunneta suuria musiikkiktapahtumia, asuisi nolla menestyvää muusikkoa. Periaatteet, jotka johtavat menestyvän musiikkiuran kehittämiseen, soveltuvat täsmälleen samaan paikkaan riippumatta.

Sen sijaan, että yrittäisit valtavasti tutkia ja tuhlata aikaa parhaan levy-yhtiön löytämiseen, käy läpi seuraava prosessi, jonka on todistettu toimivan muusikoille:

  1. Määrittele musiikkitavoitteesi.
  2. Aloita työskentely yhdessä musiikkialan ammattilaisen kanssa, jotta voit laatia tehokkaan strategian musiikkitavoitteidesi saavuttamiseksi.
  3. Työskentele joka päivä päästäksesi lähemmäksi tavoitteitasi, kunnes saavutat ne.

Kun keskityt siihen, mikä on tärkeintä (käyttämällä yllä olevaa prosessia), saavutat menestyksen musiikkiurallasi paljon nopeammin.

Nyt kun olet oppinut, miksi monet yleiset musiikkiura-kysymykset ohjaavat musiikkiurasi väärälle tielle, tässä on mitä sinun täytyy tehdä palataksesi oikealle tielle:

Vaihe 1. Mieti tarkkaan musiikkiuran tavoitteitasi. Käytä tämän artikkelin resursseja saadaksesi selkeyttä musiikkiteollisuuden toiminnasta.

Vaihe 2. Kysy itseltäsi jatkuvasti kysymyksiä ja selvitä, mitä sinun on tehtävä musiikkiuran tavoitteiden saavuttamiseksi.

Vaihe 3. Älä rakenna musiikkiuraasi yksin. Hanki musiikkialan koulutusta saavuttaaksesi arvokkaita asioita musiikkialalla.

Alkuperäinen artikkeli: http://EzineArticles.com/8488233

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *